På alle våre hjemmearrangement (i Seljestadhallen, og av og til i Harstadhallen) kjører vi kiosk/kafe – og det er foreldrene (og de eldste spillerne) som står for bemanningen, på dugnad! Når klubben vet tidspunkt for hjemmearrangement vil vi informere foreldrekontaktene til de ulike lagene, og hvert lag vil få ansvar for deler av kafedriften på det arrangementet.
Et styremedlem vil bistå med innkjøp av varer og ved oppstart av kaféen.
Dette innlegget beskriver ansvar og oppgaver man har når man har kafévakt.
Før åpning
- Møt opp i god tid – 1 time før første kamp (eller det tidspunktet som er avtalt)
- Start med å få kaffen på kok
- Sett i gang vaffelsteking
- Sett i gang pølsevarmeren (dette gjør vi kun når det er mange kamper i løpet av dagen)
- Organiserer og plasserer ut varene i kiosken
- Forsikrer seg om at betalingsterminalen er på plass (Zettle og nettbrett), med nok strøm og innlogget
- Om det skulle mangle viktige varer, ta kontakt med kafeansvarlig, eventuelt arrangementsansvarlig
- Kiosken skal være bemannet av en voksen hele tiden, barn under 15 år skal ikke behandle betalinger
Underveis
- Tilpass produksjon av vafler, pølser og kaffe etter forholdene
- Dersom dere er 2 i vakta, og det er rolig, så kan dere med fordell ta noen varer på trillevogna og gå ut i hallen (spesielt kaffe, vafler og brus)
Etter siste kamp
- Kjøkken/kiosk ryddes, vaskes og forlates i den stand vi ønsker å finne den igjen.
- Pakk ned varer og utstyr som er klubben sitt.
- Vakten venter til alle lagene har forlatt garderobene, rydder og tømmer søppel
- Toalettene ryddes og søppel tømmes
- Alt søppel tas ut og kastes på anvist plass.
- Forsikrer seg om at alt låses (hvis ikke det er avtalt noe annet med vaktmesteren)
Husk smilet!